Дни на медийната грамотност в ПГИТ

Златаровци се включиха в националната кампания „Дни на медийната грамотност 2021“. Целта на кампанията е да популяризира значението на медийната грамотност за обществото ни. Участието на ПГИТ в кампанията е израз на нашата тревога поради факта, че България е на 30-то от 35 места в Индекса на медийната грамотност за 2021. Индексът е създаден през 2017 г. в отговор на разпространението на дезинформация и феномена „пост-истина“. Той оценява и класира 35 страни в Европа – 27-те държави от ЕС, Обединеното кралство, Исландия, Сърбия, Северна Македония, Босна и Херцеговина, Албания, Черна гора и Турция. В часове по български език учениците от 8 и 9 клас се запознаха със спецификата на фалшивите новини и как да ги разпознават, а учениците от 10 до 12 клас обсъдиха образователно видео на тема „Как да различаваме фалшиви профили в социалните мрежи“. Учителите по български език и литература Бистра Таракова, Марияна Китанова, Адриана Максудова и Емилия Стоянова предизвикаха своите ученици да проявят своето критично мислене при възприемане на медийните послания, за да различат манипулираната от обективната информация и да се справят с потенциалните посегателства и злоупотреби във виртуалния свят.

Categories: Училищни новини

Навигация

Коментарите са изключени.

Блог в WordPress.com.

%d блогъра харесват това: